Великобритания забрани рекламите, които насърчават вредни полови стереотипи

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

polovi-stereotipi

Причината поради която е предприета тази мярка, е опасността децата да променят в негативен смисъл начина, по който виждат себе си и своето бъдеще.

Полът не бива да влияе върху представата на децата за това, което те могат или не могат да правят. Това е остаряла стереотипна концепция, която влияе негативно върху начина на възпитание на децата, а в зряла възраст влияе отрицателно в много сфери в живота, в повечето от които жените са пренебрегвани.

Редица реклами показват жените в ролята на домакини, които честят, перат, готвят, докато мъжете лежат на дивана и се наслаждават на мача на любимия си отбор. Има и реклами, в които мъже изпадат в ужас от това, че трябва да сменят пелената на бебето, както и такива, в които жените биват поощрявани да пазят диети, за да влязат в новия бански за лятото, така че да са достатъчно привлекателни за мъжете. Подобни реклами ни заливат отвсякъде – от телевизионния екран, от билбордове на обществени места, покрай пътищата и по спирките на градския транспорт. Те са постоянно пред очите на децата ни.

За съжаление повечето реклами в днешно време популяризират отрицателни полови стереотипи, но във Великобритания това вече не е така и тези реклами не могат да се появяват свободно. Решението е взето още през декември 2018 г., но влиза в сила от този месец, а правилата са наложени от ASA – органът, който контролира рекламните правила и стандарти на острова. Променяйки рекламните правила от ASA се опитват да представят жените по начин, който е по-малко сексуално натоварен.

Забраната се отнася за реклами, излъчвани в медиите, както и за тези в печатните издания и онлайн и социалните канали. Промените се налагат заради това, че са констатирани факти, които предполагат налагането на стереотипи, ограничаващи избора, стремежите и възможностите на децата и младите хора. Това, според специалистите от ASA може да е причина за нарушаването на равнопоставеността между половете. Според тях  вредните стереотипи за половете в рекламите могат да допринесат за неравенство в обществото и биха били във вреда за всички.

Или казано по-просто, някои изображения в рекламите могат да въздействат негативно върху развитието на човешкия потенциал с течение на времето. Спирането на рекламите, насаждащи полови стереотипи, е в интерес както за жените, така и за мъжете, а също и за обществото като цяло, както и за цялата икономика.

Хубавата новина е, че рекламодателите вече реагират положително на новите изисквания.

Норвегия е първата страна, в която е приет подобен закон още през 1978 г. През 2004 г. Испания е обявила за незаконно излъчването на реклами, унижаващи образа на жената. Белгия, Франция, Финландия, Гърция, Южна Африка и Индия също имат ограничения върху сексизма в рекламите.

Източник

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

795 преглеждания

Comments are closed.