Седем начина децата да са по-концентрирани

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

dete-uchi

Един от основните фактори при изпълнението на много от ежедневните ни задачи е концентрацията. Как обаче съсредоточаването може да стане постижимо за децата и учениците и защо макар и мотивирани, те често губят фокус?

Нека видим 7 стъпки, с които бързо, лесно и интересно може да се подобри концентрацията на децата:

Дъвките

Японски учени установили, че дъвченето на дъвки подобрява мисловния процес, концентрацията и подобрява притока на кръв в мозъка от 10 до 100 пъти. Ученици, които дъвчели дъвки по време на математически дейности в продължение на 14 седмици, постигнали с 36% по-високи резултати от своите съученици, които били против това удоволствие.

Светът в синьо

Проучване на Университета на Британска Колумбия установило, че благодарение на синия цвят творческите резултати се увеличават цели 2 пъти. Синьото се свързва със спокойствие, концентрация и кара хората да се чувстват сигурни. Най-бързият начин да намерим син цвят е като погледнем нагоре към небето, ако няма облаци, разбира се!

Раз, два, три…

Физическите упражнения са полезни както за тялото, така и за мозъка. Благодарение на спорта се освобождава ендорфин, който вдига настроението и спира стреса. Дори няколко минути упражнения на ден ще са достатъчни за повишаване на продуктивността.

Пъзел, судоку, а защо не и кръстословица

Често губенето на фокус е следствие от това, че мозъкът става мързелив. Решаването на кръстословици, судоку, редене на пъзели или решаване на ребус поддържа ума буден и помага за усъвършенстване на концентрацията

Зеленчуци, който не яде…

Природните блага помагат за концентрацията и усвояването на повече информация. Замяната на чипсове и газирани напитки със зеленчуци и вода гарантира по-добри оценки, повече време за видео уроци и разбира се… забавления.

2 минути тишина

Спокойствието е от основно значение за продуктивността. Минимум 2 минути почивка осигуряват свеж и бистър ум. Великите хора съветват на всеки 40 минути да се прави 10-15 минутна почивка.

Още само 5…

Едно от основните правила, което спортистите следват е да не се отказват в момент на изтощение. Чрез проява на воля в точката на изчерпване, физическата издържливост се засилва. Още 5 минути, 5 решени задачи или 5 изгледани видео урока гарантират здрав дух, здрава воля и… здрави нерви.

Източник 

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

1,243 преглеждания

Comments are closed.