Родилки се оплакаха от качеството на медицинските услуги

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

mom_give_birth

Два пъти повече жалби постъпиха тази година в агенцията „Медицински одит“ от бременни и родилки. 26 сигнала бяха изпратени на инспекторите за първите пет месеца на годината срещу 29 за цялата 2014 г. Заради това оттам направиха проверка на 51 клиники, сред които 15 медицински центъра и 36 болници, сред които 13 са държавни, 13 са частни, а 9 са общински. Резултатите не са обнадеждаващи.

Най-често жените са се оплаквали от качеството на медицинското обслужване. Те са визирали усложнения, настъпили в хода на лечението със самите тях, раждане на мъртво дете или дете с увреждания, дори смърт на самата пациентка.

В 31% от случаите не са извършени всички диагностични процедури съгласно медицинския стандарт, за да се определи правилно лечението, констатират инспекторите от агенция „Медицински одит“.

Според тях няма контрол върху дежурствата на лекари, което възпрепятства непрекъснатостта на медицинското обслужване. В не един случай липсва и оценка на медицинския риск при лечението или то не е било навреме. Констатирани са и случаи, при които лекари без нужната квалификация са извършвали определени дейности. В резултат на проверката от агенцията са дали предписания на болниците. Сред тях са подобряване квалификацията на лекарите, изпълнение на медицинските стандарти, както и на общуването с пациентите.

 

Източник: standartnews.com

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

1,692 преглеждания

Comments are closed.