Парен локомотив „Баба Меца“ тръгва от София за Банкя

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

paren-lokomotivНай-мощният парен локомотив, наречен „Баба Меца“ ще тегли композиция с три вагона от София до Банкя. Атрактивното събитие ще зарадва малки и големи на 17 и 18 октомври – събота и неделя.

За радост на любителите на ретро превозни съоръжения ще имат възможността да се повозят със старата машина, благодарение на инициативата на Български държавни железници, която се организира по повод пускането в движение на възстановения парен локомотив №46.03.

На упоменатите дати локомотивът ще пътува за първи път с влакова композиция след възстановяването си.

Влакът ще се движи от София до Банкя и обратно през почивните дни и ще тръгва от Централна гара в 10:00 часа. От Банкя композицията ще потегля в 12:00 часа.

За да е сигурно, че ще се случи вашето приключение, организаторите съветват да си закупите билети с предварителна резервация за седящи места, а цената на един билет е 3,50 лв. в двете посоки, заедно със запазеното място.

За децата до 7-годишна възраст пътуването е напълно безплатно, затова когато купувате билетите носете със себе си копие на акта за раждане на детето. Децата от 7 до 10 години, БДЖ припомня, че е задължително да пътуват с придружител.

Билети са продават на касите на Централна ЖП гара от бюрата на БДЖ в София.

***

Парният локомотив е произведен през 1931 г. в Полската локомотивна фабрика „H. CEGIELSKI – POZNAN”. Той е един от най-мощните парни локомотиви в България и една от най-големите тендерни машини в Европа.  Локомотивът е със система  „Zwilling” и е уникално постижение в локомотивостроенето. Експлоатационният живот на парен локомотив № 46.03 е приблизително  44 години, затова тази машина е още по-уникална, защото успешно е използвана в продължение на 50 години без прекъсване при редовна експлоатация.

Като огняр на този локомотив е работил поетът Никола Вапцаров.

Всички локомотиви от тази серия, персоналът нарича „баба Меца” заради конструкция им, ниската им конструктивна скорост и голямата им сила. Заменят ги с дизелови машини през 1967 – 1969 г.

www.purvite7.bg

 

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

1,796 преглеждания

Comments are closed.