Къде се крият витамините

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Ако можеше да има само едно хапче, което да ни даде оптимално много витамини и полезни вещества, би било повече от добре. Макар и някои да си мислят, че това е възможно, ние ще опровергаем заблудите им. Витамините и минералите са съществено важни за нашето здраве и най-добрият начин да си ги набавим е чрез храната. Трябва да се стараем да поемаме нужните полезни вещества чрез нещата, с които се храним.

Ето къде се крият витамините:


Витамин С

Витамин С е съществено важен, за да имаме здрава кожа и здрави венци. Също така, той ни помага през зимата да не се разболяваме от настинки и грип. Витамин С се съдържа в плодовете и зеленчуците. Може да се намери в повечето плодове като цитрусите, ябълките, ягодите, както и в тъмнозелените зеленчуци и в картофите. Този витамин е от така наречените разтворими витамини, което ще рече, че не може да прекалите с него и колкото и да поемете, тялото ви си взима нужното и изхвърля това, от което няма нужда.


Витамин Д

Този витамин е съществено важен за костите. Калцият, главният минерал, нужен за костите, се абсорбира най-добре с Витамин Д. Има много доказателства за това, че някои видове рак може да се предотвратят чрез консумацията на Витамин Д. Телата ни могат да произвеждат Витамин Д с помощта на слънчевите лъчи, но за да стане това, се нуждаем от поне 20 минути силно лятно слънце в продължение на няколко месеца. Това е дозата слънце, необходима, за да си набавим нужното ниво. Затова по-добре хапвайте храна, която е богата на Витамин Д, а именно жълтък на яйце, мляко, риба.   


Калций

Костите и зъбите ни са направени главно от калций. Без него те могат да станат крехки, чупливи и дори може да получим остеопороза. Жените след менопауза се нуждаят от повече калций. Но той е важен за всички и затова трябва да намираме начин да си го набавяме. И недейте да разчитате само на млечните продукти. Включете в менюто си риба, сардини, сушени кайсий, смокини, броколи и бадеми.    


Селен

Селенът е минерал. Имаме нужда от малко количество, но пък ефектът от него е голям. Селенът ни предпазва от сърдечни болести, артрит и др. Смята се и за силен антиоксидант. Най-добрият начин да си го набавите е като ядете бразилски орех.   


Омега 3

Яжте риба и ще бъдете умни… определено в това има доза истина. Омега 3 е съществено важна за здравето ни. Тази мастна киселина предотвратява сърдечни болести, висок холестерол и високо кръвно. Също така е доказано, че Омега 3 помага за нормалното функциониране на мозъка. Най-лесният начин да си набавите тази ценна киселина е чрез консумацията на риба поне два пъти седмично. Друг източник на Омега 3 са орехите.

 

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Публикувано в: Полезно

2,204 преглеждания

Comments are closed.