Спорт с голям корем – възможно ли е?

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

sport za bremenni

По време на бременността е повече от препоръчително жената да прави редовно упражнения. Това помага за заздравяването на мускулите, които се напрягат по време на раждане и за намаляване на болките в гърба, причинени от дисбаланс. Но не забравяйте, че е необходимо, да се консултирате с вашия лекар преди да предприемете нещо в тази насока или да продължите със спортния режим, докато сте бременни.

Преди да решите да се насочите към определен спорт, трябва да вземете предвид, че тялото ви се променя, а заедно с него и възможностите.

Промени по време на бременността

По време на бременността се случват много промени, които могат да повлияят на избора ви на спорт.

- Повишаване на теглото –  тъй като формата на тялото ви се променя, центърът на тежестта се измества и увеличава извивката на гръбнака ви. Повишаването на теглото, също така, затруднява някои дейности (като например тичането), особено в последното тримесечие.

- Отпускане на всички сухожилия –  по време на бременността ставите малко по малко ще започнат да се отпускат, приготвяйки се за раждането. Това увеличава риска от нараняване. Бъдете внимателни със спортовете, при които има скачане и честа промяна на посоката.  

- Повишаване на сърдечния ритъм в спокойно състояние – бременността повишава пулса. Ако имате здрава бременност и сте човек, който спортува, може да контролирате интензивността на упражненията, чрез това колко се напрягате. Когато се почувствате изморени – спрете – не тренирайте до изтощение.

- Ниско кръвно налягане – от около 4-тия месец опитайте да избягвате резки промени в позицията – от легнало в станало положение и обратното. Това ще ви помогне да избегнете замайването. Никога не спирайте рязко, защото на сърцето ви му е необходимо повече време да се приспособи и внезапното спиране може да ви замае или може да ви прилошее. След 4-тия месец избягвайте каквито и да било упражнение с крака, докато лежите по гръб, защото големината на зародиша може да намали циркулацията на кръв до сърцето.


pregnancy-sport

Полезни съвети:

Основните правила за упражнения заявяват, че да се работи в насока към укрепване и заздравяване на мускулите на гърба подпомага стойката и това да седите изправени. Упражненията за коремните мускули помагат за поддържане на теглото и ще бъдат от полза по време на раждането. Заздравяването на тазовите мускули помага на вагината да се разшири по-лесно по време на раждането и ще помогне за по-бързото възстановяване след това.

Чести упражнения по малко всеки ден са по-добре отколкото по-тежки, два или три пъти седмично.

Пийте много вода – преди, след и по време на упражненията

Спрете, ако не се чувствате добре, ако усетите умора, замайване или дискомфорт.

Не прегрявайте.

Не правете упражнения по гръб – това отнема кислорода на бебето.

 

И не забравяйте…

Да останете активни по време на бременността ще ви помогне да направите тялото си по-силно и по-гъвкаво. Ще имате по-малко проблеми със ставите, сухожилията, червата, стомаха и кръвообращението.

Упражненията ще ви помогнат да предотвратите запека, което е често срещан проблем при бременността.

Спортът ще ви помогне да избегнете повече от нормалното повишаване на теглото – средно 10-12кг.     

Раждането се свързва с физическа сила, изисква много енергия – особено, ако това е първата ви бременност или са минали няколко години от последното.

Ето затова е добре да се поддържате във форма по време на бременността.

 

 

 

 

 

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Публикувано в: Бременност Здраве

3,672 преглеждания

Comments are closed.