Балансът между ангажиментите вкъщи и в работата

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

В днешно време родителите сме изправени пред истинско изпитание – да успеем да намерим баланса между кариерата, отглеждането на децата и грижата за дома. Родителите сме много повече от мама и татко. Ние сме треньори, учители, шофьори, съветници, здравни консултанти, организатори на социални събития, мениджъри, готвачи… Това са само част от ролите, в които ежедневно ни се налага да влизаме. Повечето от нас нямат достатъчен опит в организацията и планиране на времето си и не сме подготвени за такива многобройни и разнообразни дейности. Трябва да се научим да работим заедно цялото семейство и да си създадем план за действие, за да може да намерим успешен баланс в семейните и работни задължения.

Ето 10 лесни съвета за планиране на времето между дома и работата:


Организирайте се! Използвайте календари, планирайте менюто за седмицата, правете си списъци за пазар, записвайте си важните задачи, нагласяйте си таймери на телефоните или компютрите. Използвайте всякакви други методи, които ще ви помогнат да нагласите програмата си лесно, да разпределяте времето си разумно, според задачите и ангажиментите. Така няма да забравяте и денят ви ще бъде по-малко хаотичен.


Определете си приоритетите, и вкъщи, и в работата. Общувайте помежду си, за да разберете какви са очакванията на членовете в семейството. Заедно установете целите си, за да може всичко да тече възможно най-гладко. Разпределете отговорности и ангажиментите вкъщи. Така всеки ще помага за постигането на този план.


Разнообразете семейното ежедневие. Планирайте си екскурзии или разходки сред природата, тематични вечери, играйте игри, измислете си проект, по който може да работите всички заедно. Това ще ви помогне да прекарате времето с най-близките си, възможно най-качествено и пълноценно.


Правете си редовни семейни срещи, на които да обсъждате желанията, проблемите, задълженията и отговорностите на всеки. Това също ще помогне за гладкото осъществяване на плана за действие.


Направете физическата активност част от ежедневието на семейството. Карайте колела, правете упражнения, разхождайте се в планината, играйте активно в близкия парк, ходете на плуване или на ски. Освен, че това са още няколко начина да прекарвате забавно времето си заедно, не трябва да пренебрегваме здравните ползи от активното ежедневие. Освен това, спортът повишава тонуса и зарежда с енергия.


Отделяйте достатъчно време на своя партньор, за да укрепвате и развивате връзката си. Това, че сте от дълго време заедно, това не означава, че трябва да спрете да общувате и да си обръщате внимание. Поговорете и уеднаквете семейните ценности, на които искате да научите децата си.

Поставете ясни граници между работата и личния си живот. След приключване на работния ви ден не отговаряйте на служебни телефони, и-мейли или съобщения. Нека вашите колеги са наясно, че времето след работа е само за вас и семейството.


Ограничете извънкласните дейности на децата си до две или три на седмица. Изследвания показват, че твърде многото натоварване допринася за натрупване на стрес. Освен това, децата имат нужда да прекарват повече време с вас. По-добре използвайте почивните дни и вечерите вкъщи, за да се занимавате с нещо всички заедно.


Научете се да разпознавате признаците на стрес в децата, а и във вас самите. Отделете си време да разпускате. Четете книжки, сгответе си нещо с тяхна помощ, говорете си, изгледайте някой филм, разходете се.


Работещият родител има нужда и от свое лично време и пространство. Отделете си такова и позволете на партньора си и той да го има за себе си. Намерете си хоби, нещо, което ви забавлява, отпуска и ви откъсва за малко от вкъщи. Това няма да ви отдалечи от семейството, напротив. Когато се върнете заредени и щастливи от курс по танци, например, ще може да бъдете много активни и ангажирани след това вкъщи.


FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

Posted in: Актуално

1,192 преглеждания

Comments are closed.