Как да помогнем на ученик, който заеква

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

момче с мегафон

Заекването е проблем, който засяга около 5% от децата, като обикновено се появява най-често на възраст между 2 и 5 години.

Ако сте учител, който има заекващ ученик, в класа си е възможно да не знаете как точно да постъпите. Предлагаме ви няколко съвета при работа с ученици с проблеми със заекването:

  1. Съсредоточете се върху това, което ученикът казва, а не върху трудността, която изпитва, докато го казва.
  2. Не се опитвайте да завършите мисълта на ученика вместо него. Не позволявайте на ученика да забележи вашето нетърпение.
  3. Давайте възможности на заекващия ученик да покаже и в невербална форма какво е научил.
  4. Поставяйте задачи, които могат да се направят, както устно, така и писмено.
  5. Давайте пример с търпение и проява на интерес към казваното от заекващия ученик, като се опитвате да научите и другите ученици да се държат по този начин със съученика си.
  6. Никога не позволявайте на учениците да се шегуват със заекването и да засегнат заекващия ученик. Бъдете готови с идеи как да санкционирате подобно поведение, които да са логични на ситуацията.
  7. Говорете на четири очи с ученици, които се подиграват на заекващи деца и им обяснете следствията от тяхното поведение.
  8. Позволете на ученици с подобен проблем да почувстват, че се справят. Дейности, които създават безпокойство в детето трябва да се избягват.

Съвети:

  1. В някои дни ще е по-лесно от други. Насърчавайте заекващия ученик да се включва повече в такива дни.
  2. Никога не оказвайте натиск върху заекващия ученик. 
  3. Може да се консултирате за идеи с речев терапевт.


Международен ден на заекващите

Заекването при децата
 

FacebookTwitterGoogle+TumblrPinterestSvejo

2,856 преглеждания

Comments are closed.